top of page

Stalbranden.....


Stalbranden raakt iedereen, maar in de eerste plaats de dieren, en de vee of pluimveehouder. Ik lees vaak bij stalbranden op dierenactivistische sites dat de boer de dader is. "het zal wel gaan om verzekeringsgeld wat de getroffen boer ontvangt". Ik kan daar echt heel boos en verdrietig van worden.


Want denken dierenactivisten nou echt dat de gehele schade vergoed wordt?. Het is slechts een fractie. Daarbij komt dan ook nog kijken dat het woonhuis dicht op de stallen staat of eraan is verbonden. De meest voorkomende oorzaak van een brand is kortsluiting dat wordt veroorzaakt door knaagdierschade.


Daarnaast zijn in bijvoorbeeld varkensstallen vaak luchtwassers gemonteerd. Alle afdelingen zijn dan met elkaar in de luchtstroom verbonden. Dit veroorzaakt een brandversnelling. De Partij voor de Dieren wil nu af van oa luchtwassers. Dus eerst klagen de mensen over stankoverlast en moet een varkenshouder 200.000 euro investeren om de stankoverlast in te perken, en nu moeten de luchtwassers weer weg. Het is maar moeilijk voor de boeren om aan alle eisen te voldoen en het financiële plaatje rond te krijgen.


Ik ga hier nog een vervolg over schrijven anders wordt het verhaal te lang. Maar ik weet wel dat dierenactivisten en de Partij voor de Dieren over lijken gaan. Zij zien liever alle vee en pluimveehouders verdwijnen uit Nederland. Dus nee, ik heb geen warme gevoelens voor deze partij en de dierenactivisten. Maar dat zullen ze voor mij ook niet hebben gok ik. Toch vind ik het belangrijk om dit allemaal te benoemen, zeker voor de agrarische sector. Laat je niet ontmoedigen of intimideren door de dierenactivisten en de PvdD.


Team Avin. Hans Ubbink.

2 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page